Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky pre e-shop www.petrave.sk

Článok I
Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti predávajúceho PetraVe, s.r.o. s miestom podnikania Svederník 119, 01332, Svederník, Slovensko, Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina,Oddiel s.r.o., Vložka číslo 75921/L : IČO: 53411412, DIČ: 2121357447, ktorý nie je platcom DPH (ďalej len „Predávajúci“) a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci“) pri kúpe tovaru ponúkaného Predávajúcim a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim (ďalej len „Kúpna zmluva“)(Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej len „Zmluvné strany“).
  2. Tieto VOP platia na území Európskej únie pre kúpu tovaru (ďalej len „obchod“)
  3. VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia predávajúcim pri ponúkanom tovare na viditeľnom mieste.
  4. Všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Ak je Kupujúci spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, teda ak sa jedná o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  5. Práva Kupujúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov zostávajú týmito VOP nedotknuté.
  6. Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá si objedná tovar od Predávajúceho.
  7. Tovar sa predáva na základe objednávky:
    a. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický objednávkový formulár, obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu e-shopu Predávajúceho, celková cena tohto tovaru, spracovaný systémom obchodu.
    b. E-mailovou objednávkou sa rozumie odoslaný e-mail alebo textová správa od Kupujúceho Predávajúcemu so zoznamom objednaného tovaru, s potrebnými informáciami pre uzatvorenie Kúpnej zmluvy.
    c. Ústne podanou objednávkou sa rozumie ústne podaný zoznam tovaru ktorý podá Kupujúci Predávajúcemu.
  8. Tovarom sa rozumejú všetky produkty uvedené v platnom cenníku Predávajúceho. 9. Orgán dozoru nad činnosťou Predávajúceho:
    Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
    Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
    Predmestská 71, P. O. BOX B-89
    011 79 Žilina 1
  9. Kontaktné údaje Predávajúceho pre Kupujúcich:
    PetraVe, s.r.o.
    Svederník 119
    01332 Svederník
    Slovensko
    Tel.: +421918 066 421
    E-mail: petrave@petrave.sk
    Článok II
    Objednávka
  10. Podmienkou platnosti elektronickej a e-mailovej objednávky je pravdivé a
    dostačujúce vypísanie údajov potrebných pre uskutočnenie Kúpnej zmluvy.
  11. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola
    spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri objednávke nezadal alebo chybne zadal
    požadované údaje potrebné pre uskutočnenie Kúpnej zmluvy.
  12. Prijatá elektronická objednávka, e-mailová a textová správa je považovaná za
    návrh Kúpnej zmluvy a je záväzná.
  13. Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe záväzného
    potvrdenia elektronickej ,e-mailovej a textovej správy objednávky v systéme
    Predávajúceho. Predávajúci je povinný zaslať Kupujúcemu potvrdenie o uzavretí
    zmluvy a potvrdiť vnútornou správou cez e-mail, alebo cez textovú
    správu alebo automaticky vygenerovanú správu v e-shope, kde je sumár a obsah
    elektronickej objednávky Kupujúceho, výška úhrady…iné informácie o objednávke), a
    to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej
    zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah
    elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe od Predávajúceho. V prípade
    zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo
    strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom upovedomiť Predávajúceho
    prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu.
    Za podstatné náležitosti elektronickej a e-mailovej objednávky sa považujú:
    5.1 Identifikácia Kupujúceho, t.j. meno a priezvisko alebo obchodné meno, bydlisko
    alebo sídlo, IČO, DIČ, kontakt (telefón alebo e-mailová adresa);
    5.2 Kód objednávaného tovaru podľa katalógu alebo tiež jeho názov;
    5.3 Množstvo objednávaného tovaru;
    5.4 Spôsob doručenia;
    Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho článku, je
    považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať
    Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov objednávky a jej prípadnému
    spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo
    doplňujúcich objednávku Predávajúcemu sa objednávka považuje za úplnú.

Článok III
Storno objednávky

  1. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu do 24 hodín od jej
    zrealizovania.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto
    prípadoch:
    2.1. ak sa kupujúci rozhodne svoj výber zmeniť a vytvorí novú objednávku
    2.2. ak kupujúci obdržal informácie a výzvu o nezaplatení objednávky a následne
    nereaguje, predávajúci si vyhradzuje právo objednávku automaticky stornovať.
    2.3. Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila
    cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci bude
    okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade,
    že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka bez
    zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 7-ich dní odo dňa zistenia vyššie
    uvedených skutočností Predávajúcim, vrátená.

Článok IV
Poštovné, balné a odovzdanie tovaru

  1. Poštovné hradí kupujúci. V cene poštovného je zahrnuté i balné a jeho výška sa
    odvíja podľa cenníka dopravcu, ako aj od hmotnosti balíka či počtu tovaru v balíku.
  2. Predávajúci odosiela balík resp. odovzdá tovar Kupujúcemu po pripísaní peňazí
    na bankový účet Predávajúceho, a vystaví faktúru Kupujúcemu – daňový doklad.

Článok V
Dodacie podmienky

  1. Tovar objednaný prostredníctvom obchodu Predávajúci odošle Kupujúcemu podľa
    dostupnosti jednotlivých druhov tovaru a prevádzkových možností Predávajúceho v
    čo najkratšom termíne, najneskôr do 7 pracovných dní od dňa, keď Predávajúci
    obdržal platbu za tovar, a to na miesto dodania uvedené v objednávke tak, aby bol
    tovar doručený Kupujúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa, keď Predávajúci potvrdil
    prijatie platby od Kupujúceho. Bez ohľadu na lehotu uvedenú v predchádzajúcej vete
    je Predávajúci oprávnený pri vybranom tovare uviesť inú dobu doručenia s ohľadom
    na špecifickosť a dostupnosť daného tovaru.
  2. V prípade, že objednaný tovar nie je skladom, predávajúci sa zaväzuje upozorniť
    Kupujúceho a prostredníctvom e-mailovej komunikácie sa dohodnúť na
    predpokladanom odoslaní objednaného tovaru. Za dobu doručenia zásielky od jej
    podania predávajúcim dopravcovi ručí dopravca. Predávajúci zasiela všetky
    objednávky Slovenskou poštou ako listovú zásielku alebo balík, na požiadanie
    kupujúceho je povinný poskytnúť mu sledovacie číslo zásielky( pri doručovaní doporučene)
    Ak kupujúci vyžaduje rýchle odoslanie, je povinný upozorniť na to predávajúceho a
    dohodnúť sa s ním na následnom postupe.
  3. Predávajúci Kupujúceho informuje o odoslaní tovaru elektronickou poštou (e-
    mailom) na e-mailovej adrese, ktorú Kupujúci uviedol v objednávke prípadne
    textovou správou, podľa dohody medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
  4. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením
    kúpnej ceny.
  5. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený,
    je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať
    stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný Kupujúci vyhotoviť
    záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca.
    Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci
    neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
  6. Za nepoškodenú, neotvorenú, originálnu zásielku sa považuje iba tá, ktorá nejaví
    žiadne známky otvorenia či poškodenia. Prepravca je povinný odovzdať tovar
    Kupujúcemu po položkách a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je
    zodpovedný dopravca.
  7. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii
    objednávky ako „Dodacia adresa“. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
    zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej
    neprítomnosti. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu
    uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia
    tovaru kupujúcim alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v
    protokole o doručení a odovzdaní tovaru. V prípade, že tovar kupujúci neprevezme,
    má predávajúci právo na náhradu škody vo výške dvojnásobku sumy poštovného.
  8. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov sa
    uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného
    odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi
    Kupujúcim a Predávajúcim.

Článok VI
Cenové podmienky

  1. Kúpna cena tovarov ponúkaných Predávajúcim je uvedená vždy pri ponúkanom
    tovare. Predávajúci nie je platca DPH.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny
    ponúkaných tovarov s tým, že nové ceny tovarov sú pre Kupujúceho platné dňom ich
    uverejnenia v obchode Predávajúceho. Takáto úprava ceny sa nevzťahuje na tovar
    už Kupujúcim objednaný. V prípade, ak sa objaví pri niektorom ponúkanom tovare
    cena evidentne chybná, napr. ak ide o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a
    jeho cena sa odlišuje od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému sa pri tovare
    objaví cena „0 EUR“ alebo „1 EUR“, Predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za
    cenu chybnú, ale môže Kupujúcemu ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak
    Kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže od Kúpnej zmluvy
    odstúpiť.

Článok VII
Platobné podmienky

  1. Platby sa vykonávajú v EUR, pričom Predávajúci vyžaduje nasledujúci spôsob
    platby:
    1.1 PLATBA VOPRED: Pri tomto spôsobe platby Predávajúci zašle tovar
    Kupujúcemu prostredníctvom doručovateľa až po zaplatení celej sumy tovaru
    uvedeného v objednávke Predávajúcemu na bankový účet.

Článok VIII
Výroba tovaru na objednávku podľa pokynov objednávateľa
1.Výrobu tovaru na objednávku je možné si dohodnúť prostredníctvom e-mailu alebo
textovej správy uvedeného v článku I bode 10 tohto dokumentu.

  1. Predávajúci sa Kupujúcemu zaväzuje, že vyrobí tovar podľa pokynov Kupujúceho
    a podľa možnosti Predávajúceho a Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a
    zaplatí dohodnutú kúpnu cenu.
  2. Výroba na objednávku zahrňuje komunikáciu o Kupujúceho predstavách,
    konzultáciu o použitom materiály a samotnú výrobu produktov, po ktorom
    Predávajúci zašle Kupujúcemu produktové fotografie na zhodnotenie. Kupujúci
    odošle fotografie alebo link na danú vec/veci, ktoré by chcel od Predávajúceho
    vyrobiť, upresní predstavu o veľkosti, komu je vec určená, preferované farby,
    preferované prvky, prípadne akékoľvek iné požiadavky, ktoré by chcel, aby boli
    naplnené. S Predávajúcim môže Kupujúci odkomunikovať i približné ceny výsledných
    produktov. V prípade neúplnej spokojnosti je možné vyhovieť drobným úpravám, ako
    je doplnenie/odstránenie/čiastková výmena použitého materiálu.
  3. Úplná zmena výrobkov či vyrobenie nového produktu ako úprava nie je
    definovaná. Pri tejto požiadavke sa Kupujúci zaväzuje, že zaplatí Predávajúcemu
    50% z ceny nezobraného produktu. Preto je Kupujúci povinný zadať pred výrobou
    Predávajúcemu presné pokyny a skutočnosti, ktoré by mohli ovplyvniť vizuál
    finálneho produktu.
  4. Kupujúci sa ďalej zaväzuje Predávajúcemu, že dohodnutá objednávka je pre obe
    strany záväzná, a v prípade jej zrušenia po vyrobení, alebo dva týždne pred
    vyrobením, je povinný uhradiť 50% z cien nezobraných produktov.
    6.Predávajúci nemá fixný cenník svojich výrobkov, cena každého výrobku sa odvíja
    od veľkosti, náročnosti vyhotovenia a použitého materiálu. Napriek tomu je možné sa
    s Predávajúcim dohodnúť na približnej cenovej kalkulácii a v prípade, že sa cena
    výrobkov výrazne navýši, Predávajúci sa zaväzuje písomne (e-mailom, textovou
    správou) informovať o tom Kupujúceho a konzultovať ďalší postup.
  5. Zadanie objednávky nie je možné meniť dva týždne pred jej vyrobením, v
    opačnom prípade bude táto zmena definovaná rovnako ako zrušenie objednávky
    pred výrobou, a to prepadnutím 50% z vopred dohodnutých cien produktov.
  6. Objednávku je však možné doplniť o ďalšie produkty pred vyrobením i po
    vyrobení.
  7. Záloha pri výrobe na mieru( 50% z ceny nezobraného produktu) – je poplatok nevratný.

Slúži na náklady, ktoré
výrobcovi vznikajú komunikáciou, prípravou (farbením, výrobou) materiálu; fotením,
úpravou a zaslaním fotografiíí vyrobených produktov na zhodnotenie; ako i na
následné prípadné drobné úpravy. Jeho platba bude uhradená vopred na účet
predávajúceho. Výška poplatku sa môže odvíjať od uváženia Predávajúceho, ktorý tento
poplatok vyhodnotí a stanoví podľa počtu jednotlivých výrobkov, náročnosti
vyhotovenia a materiálu.

  1. Storno poplatok – v prípade, že si Kupujúci objedná tovar na objednávku podľa
    jeho pokynov, dohodne s výrobcom všetky detaily a Kupujúci pred odoslaním bude
    požadovať iné produkty, Predajca si dovoľuje účtovať storno poplatok vo výške 10%
    z ceny vyrobeného produktu za komunikáciu a čas strávený výrobou. V prípade, ak
    Kupujúci zruší objednávku po jej vyrobení, Predávajúci si vyhradzuje právo
    požadovať 50% ceny produktov.
    11.Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť prijať späť tovar objednaný na
    zákazku, nakoľko tento bol vyrobený podľa presných pokynov zadávateľa a pred
    odoslaním tovar schválil.
    Urgentná výroba – Predávajúci umožňuje, ale nie vždy zaručuje zákazníkom
    rezervovať si termín na výrobu. Predávajúci odporúča rezervovať si termín najlepšie
    mesiac – dva pred tým, ako Kupujúci výrobky potrebuje. V prípade obsadených
    termínov Predávajúci podľa svojich možnosti a nie vždy umožňuje výrobu, ktorá je
    však spoplatnená nasledovne:
    a) Urgentná výroba do 2-3 týždňov je spoplatnená poplatkom 10 eur.
    b) Urgentná výroba do 1-2 týždňov je spoplatnená 100% príplatkom ceny
    produktu/produktov, vo väčšom množstve je možné vzájomné dohodnutie na výške
    príplatku za cenu.
    Tento poplatok zahŕňa prácu Predávajúceho, ktorý danú zákazku prijal nad rámec
    objednaných a vopred dohodnutých zákaziek, a ktorú bude vykonávať mimo obvyklej
    pracovnej doby.

Článok IX
Záručné podmienky, záručná doba a reklamácie

  1. Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov.
    Záručná doba začína plynúť v deň prevzatia tovaru Kupujúcim.
  2. Všetky vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmito
    všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona
    č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Ak je Kupujúci
    spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v
    platnom znení, teda ak sa jedná o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy
    nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy
    neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými
    ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších
    predpisov.
  3. Práva Kupujúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 250/2007
    Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990
    Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o
    ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
    uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
    predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov zostávajú týmito VOP
    nedotknuté.
  4. Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu
    priložená faktúra (pri elektronických a e-mailových objednávkach) ktorá slúži zároveň
    ako záručný doklad.
  5. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený.
  6. Záruku je možné uplatniť u Predávajúceho, pričom náklady spojené s doručením
    hradí kupujúci.
  7. Predávajúci je povinný vyjadriť sa kupujúcemu o reklamácii do 30 kalendárnych
    dní od jej písomného doručenia.
  8. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným
    mechanickým opotrebením, používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú
    svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
    prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa. Záruka sa nevzťahuje tiež na škody
    vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, násilného poškodenia alebo poveternostných
    podmienok.

Článok X
Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia

  1. Žiadna zo Zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v
    prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
  2. Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú Zmluvné strany
    nemohli predvídať, a ktorej nemohli zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej
    odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie, štrajk,
    prírodné katastrofy, zmeny v legislatíve a iné.
  3. V prípade, že nastane udalosť podľa bodu 2 sú Zmluvné strany povinné si túto
    skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.
  4. Vznik neočakávaných technických alebo logistických porúch oslobodzuje
    Predávajúceho od dohodnutých záväzkov.

Článok XI
Spotrebiteľské zmluvy a poučenie o práve odstúpiť od zmluvy

  1. V prípade, keď je Kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov komunikácie na
    diaľku (v tomto prípade elektronicky) a v prípade, ak Predávajúci včas a riadne
    poskytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa
    § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
    alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
    uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
    niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), Kupujúci ako
    spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu v zmysle ustanovenia § 7 odsek 1
    Zákona o ochrane spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy odstúpiť do 14 (slovom: štrnástich)
    dní od prevzatia tovaru. V zmysle § 7 odsek 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa sa
    tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním
    určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru,
    alebo ak sa:
    a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene,
    okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
    posledného dielu alebo posledného kusu,
    c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia
    prvého dodaného tovaru.
  2. V prípade, ak Predávajúci poskytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie
    podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa až dodatočne, najneskôr
    však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa
    odseku 1 tohto článku týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14
    (slovom: štrnástich) dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú
    povinnosť. Ak Predávajúci neposkytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie
    podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa ani v dodatočnej lehote
    podľa predchádzajúcej vety, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12
    mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy
    podľa odseku 1 tohto článku týchto VOP. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy,
    predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od
    zmluvy.
  3. Kupujúci ako spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
    a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
    spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto
    súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak
    došlo k úplnému poskytnutiu služby,
    b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
    finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas
    plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
    c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
    vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
    d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
    ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po
    dodaní porušený,
    f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
    zmiešaný s iným tovarom,
    g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
    predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je
    predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo
    údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si
    tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  4. Oznámenie Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy musí byť Predávajúcemu
    doručené do skončenia doby pre odstúpenie. Kupujúci je povinný najneskôr do 14
    (slovom: štrnástich) dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
    Predávajúcemu alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej
    Predávajúcim na prevzatie tovaru. Pre rýchle vybavenie veci je nutné vrátiť tovar na
    korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t.j. na adresu podľa článku 1 odsek 10
    týchto VOP. Podrobnejšie informácie o uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie
    od zmluvy a práva a povinnosti Zmluvných strán pri odstúpení od zmluvy Kupujúcim
    sú uvedené v článku XI. a XII týchto VOP.
  5. Odstúpením Kupujúceho od Kúpnej zmluvy sa Kúpna zmluva od začiatku zrušuje.
    Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť Kupujúcemu bez zbytočného
    odkladu, najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od Kúpnej zmluvy
    cenu zaplatenú za tovar prevodom na účet Kupujúceho, vrátane nákladov, ktoré
    Kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ako aj všetky platby, ktoré od
    neho prijal na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, Predávajúci je povinný
    vrátiť Kupujúcemu platby podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký
    použil Kupujúci pri svojej platbe. Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť na inom
    spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie
    poplatky.

Článok XII
Uplatnenie práva Kupujúceho na odstúpenie od zmluvy

  1. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 Zákona o
    ochrane spotrebiteľa, resp. podľa článku X, odsek 1 týchto VOP u Predávajúceho
    niektorým z nasledovných spôsobov:
    a) v listinnej podobe, t.j. formou doporučeného listu adresovaného na
    korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t.j. na adresu podľa článku 1 odsek
    10týchto VOP alebo
    b) zaslaním správy elektronickej pošty (emailu) na adresu elektronickej pošty
    Predávajúceho uvedenej v článku 1 odsek 10 týchto VOP
    c) v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči.
  2. Kupujúci môže na odstúpenie od zmluvy použiť formulár na odstúpenie od zmluvy,
    ktorý je uvedený na konci týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje
    za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu
    najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa,
    resp. podľa článku X, odsek 1 týchto VOP.
  3. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od
    zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu
    doručovania, ak kupujúci vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú
    Kupujúcemu Predávajúcim v súlade s § 3 ods. 1 písm. b) až d) Zákona o ochrane
    spotrebiteľa alebo na adresu, ktorej zmena bola Kupujúcemu náležite oznámená
    Predávajúcim po uzavretí zmluvy. Ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie
    o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z dôvodov uvedených v § 34
    ods. 2 písm. a), b) a d) zákona č. 324/2011 Z. z. o poštových službách a o zmene a
    doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, oznámenie o odstúpení
    od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Predávajúcemu na adresu
    podľa prvej vety.
  4. Ak Kupujúci riadne a včas odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá
    doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Od Kupujúceho
    nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením
    doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10
    ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy
    poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
  5. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Kupujúci.

Článok XIII
Práva a povinnosti Zmluvných strán pri odstúpení od zmluvy Kupujúcim

  1. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (slovom:
    štrnástich) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
    Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti
    s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a
    poplatkov. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa predchádzajúcej
    vety rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe. Kupujúci a
    Predávajúci sa môžu dohodnúť na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým
    Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
  2. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci
    výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia
    ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi
    na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
    doručenia ponúkaný Predávajúcim.
  3. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa odseku 1 pred tým, ako
    mu je tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
    Predávajúcemu.
  4. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 (slovom: štrnástich) dní odo dňa odstúpenia
    od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe
    poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Predávajúci môže navrhnúť, že si tovar
    vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej
    vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v
    posledný deň lehoty. Pre rýchle vybavenie veci je nutné vrátiť tovar na
    korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t.j. na adresu podľa článku 1 odsek 10
    týchto VOP
  5. Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru
    Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru.

Článok XIV
Ochrana osobných údajov

  1. Vykonaním objednávky Kupujúci poskytuje v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o
    ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
    „zákon o ochrane osobných údajov“) v platnom znení Predávajúcemu osobné údaje
    v rozsahu: meno, priezvisko, dátum narodenia (dátum narodenia je nepovinný údaj
    slúžiaci výlučne na účely jednoznačnej identifikácie Kupujúceho pri doručovaní
    tovaru), adresa bydliska, telefónne číslo a emailová adresa, za účelom vykonania
    platnej objednávky a uzavretie kúpnej zmluvy s Predávajúcim, plnenia a
    dodatočného potvrdenia podmienok kúpnej zmluvy, za účelom spracovania
    objednávky, realizácie dodávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej komunikácii
    medzi Zmluvnými stranami Predávajúci nevydá údaje Kupujúceho tretím osobám, s
    výnimkou subdodávateľov, sprostredkovateľov Predávajúceho, a to najmä
    doručovacej spoločnosti. Predávajúci postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi
    Kupujúceho v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane osobných údajov. Iným
    subjektom bude umožnený prístup k osobným údajom zákazníkov len v prípadoch
    stanovených platnou právnou úpravou (najmä v priebehu správneho či trestného
    konania, ochrana práv spotrebiteľa). Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje
    osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu
    informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
  2. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými
    predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným
    spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom. Kupujúci
    potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé a nesie zodpovednosť za
    nepravdivosť osobných údajov. Predávajúci má právo na opravu nesprávnych,
    neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, likvidáciu alebo blokovanie
    osobných údajov a ďalšie uvedené v § 28 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov.
  3. Kupujúci prehlasuje, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé. Kupujúci
    prehlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov, obzvlášť
    skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované ako trestný čin.

Článok XV
Alternatívne riešenie sporov

  1. V prípade, že Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil
    jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má
    právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na
    žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto
    žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má
    právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12
    zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
    doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení
    spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie
    spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je
    možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese:Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj:
    Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1. Odbor medzinárodných vzťahov a
    ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na
    ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba
    zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom
    Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je
    dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-
    spotrebitelskych-sporov/146987s ), pričom Kupujúci má právo voľby, na ktorý z
    uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na
    súd tým nie je dotknutá. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie
    svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je
    dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
  2. Návrh Kupujúceho na začatie alternatívneho riešenia sporu musí v zmysle § 12
    odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov obsahovať:
    a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a
    telefonický kontakt, ak ich má,
    b) presné označenie Predávajúceho,
    c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
    d) označenie, čoho sa Kupujúci ako spotrebiteľ domáha,
    e) dátum, kedy sa Kupujúci ako spotrebiteľ obrátil na Predávajúceho so žiadosťou o
    nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Predávajúcim bol
    bezvýsledný,
    f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu
    alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo
    veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne
    riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) Zákona o alternatívnom
    riešení spotrebiteľských sporov.
    Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do
    zápisnice. Na podanie návrhu môže Kupujúci využiť formulár, ktorého vzor je
    Kupujúcemu k dispozícii na stiahnutie na stránke ministerstva
    (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s ) a
    každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. K návrhu Kupujúci priloží doklady
    súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

Článok XVI
Záverečné ustanovenia

  1. Pri nákupe tovaru prostredníctvom e-mailovej a elektronickej objednávky sa
    predpokladá zo strany Kupujúceho znalosť technických možností Internetu a prijatie
    technológiou podmienených možných problémov.
  2. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na
    internetový obchod, prostredníctvom ktorého Predávajúci ponúka tovar. Ochrana
    počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači zaťažuje Kupujúceho.
  3. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené v e-shope môžu byť aktualizované
    bez predchádzajúceho upozornenia.
  4. Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo
    mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií e-shopu
  5. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary
    uvedené v akejkoľvek ponuke.
  6. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť a/alebo doplniť.
    Zmeny a/alebo doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na
    predajných miestach, kde Predávajúci ponúka svoj tovar.
  7. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych
    vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť,
    výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru.
  8. Pri akejkoľvek objednávkePredávajúcemu Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj
    bezvýhradný súhlas s VOP Predávajúceho.